Права по отношение на личните данни

По отношение на личните данни физическото лице има право по всяко време да изисква от оператора:

  • да потвърди дали личните данни се обработват в негово отношение;
  • достъп до лични данни и следната информация: цел на обработването, категории лични данни, потребители или категории потребители, на които личните данни са били или ще бъдат предоставени, по-специално в трети държави или международни организации, предвиденият период на съхранение на лични данни или , ако това не е възможно, критериите, използвани за определяне на този период, съществуването на автоматизиран процес на вземане на решения, включително създаването на профили и причините, както и значението и очакваните последици от тази обработка за индивида;
  • (безплатно) копие на личните данни във форма, определена от потребителя (ако заявката е направена чрез електронни средства за комуникация и лицето не иска друго, копието се предоставя в електронен формат); за допълнителни копия, поискани от физическото лице, операторът може да наложи разумна такса, като вземе предвид разходите;
  • коригирането на неточни лични данни; ограничаване на обработката, когато:

а) физическото лице оспорва точността на личните данни за период, който позволява на администратора да провери точността на личните данни;
б) обработката е незаконна и не е в съответствие с изтриването на лични данни и, напротив, субектът на данните иска ограничение на тяхното използване;
в) администраторът на данни вече не се нуждае от него с цел обработка, но физическото лице се нуждае от него, за да отстоява или защитава законни права;

  • да изтрие всички лични данни (право да бъдат забравени), ако са изпълнени условията на член 17 от Общия регламент за защита на данните, по-специално в случай, че лицето оттегли съгласието си за обработката на лични данни;
  • показването на лични данни по структуриран, широко използван и машинно четим начин, с правото на физическото лице да прехвърля данните на друг оператор, без да бъде възпрепятствано от първоначалния оператор;
  • прекратяването на използването на лични данни за целите на директния маркетинг.